PÃ¥ denne siden kan du designe klistremerker med dine egne QR-koder.
Se hvordan du bruker designeren i denne
.
Last opp QR-koden din ved å klikke på "Last opp bilde". Tilpass klistremerkene dine slik du vil ha dem ved å velge størrelse, bakgrunnsfarge, skrive tekst osv. Hvis du ikke allerede har en QR-kode, kan du generere gratis QR-koder mange steder på nettet.
Hvis du trenger klistremerker med løpende nummerserie/QR-koder, kan du kontakte vårt salgsteam, så hjelper vi deg.
Hva bruker man klistremerker med QR-koder til?
Klistremerker med QR-koder brukes mange steder når man vil lede kunden eller gjesten til et nettsted eller en app. Med QR-koden trenger ikke gjesten din å skrive inn en lenke til et nettsted selv, men kan ganske enkelt skanne QR-koden med kameraet på en smarttelefon. Det kan for eksempel være restauranter eller kafeer som i stedet for å ha en fysisk meny, velger at kundene alltid kan lese en oppdatert meny på nettet og kanskje bestille maten via nettsiden.
En QR-kode kan også være nyttig hvis du har en stor mengde informasjon som kundene trenger tilgang til, men som ikke er relevant eller mulig å skrive ut på et flygeblad eller i en brosjyre. Kanskje informasjonen ofte oppdateres, eller kanskje er den for teksttung til at alle kunder ønsker å lese informasjonen.
Mange bruker også QR-koder for å lede interessenter videre inn på nettsiden, uten at kunden trenger å gjøre noe annet enn å skanne QR-koden med telefonen. Dette gjør det enkelt å dele lange nettadresser eller ulogiske nettadresser med bokstaver og tall. Du kan også lede kunder til en videoguide med QR-koden.
Slik får du mest mulig ut av klistremerkene med QR-koder
For å optimalisere bruken av klistremerker med QR-koder, bør du vurdere følgende:
- Tydelig plassering: Plasser klistremerkene der de er synlige og tilgjengelige for publikum.
- Instruksjoner: Legg til korte instruksjoner eller en oppmuntring for å motivere folk til å skanne QR-koden.
- Målgruppeorientert innhold: Tilpass QR-kodeinnholdet til målgruppen din for å øke engasjementet.
- Analyse: Overvåk og analyser resultatene ved hjelp av analyseverktøy for å evaluere effektiviteten til QR-kodekampanjen din.
- Oppdatering: Oppdater QR-kodene etter behov for å sikre at de alltid lenker til aktuell og relevant informasjon.
Ved å implementere disse trinnene kan du maksimere verdien av klistremerker med QR-koder og skape en mer interaktiv og informativ opplevelse for brukerne dine.